اخبار عمومی

وزیر ارشاد از افتتاح کارخانه کاغذ در ونزوئلا خبرداد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به زودی تیم فنی تولید کاغذ از ایران به منظور ارزیابی امکانات و ماشین آلات تولید کاغذ به ونزوئلا اعزام می‌شود،گفت: تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان کارخانه کاغذسازی در ونزوئلا به بهره‌برداری برسد.

محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ساخت کارخانه مشترک کاغذسازی میان ایران و ونزوئلا در این کشور گفت: کارخانه کاغذسازی در ونزوئلا به دلیل داشتن آب و هوای مستعد ساخته شده و دولت این کشور ۴۰۰ هزار هکتار جنگل به آن اختصاص داده است.

وی افزود: اکنون ماشین آلات مربوطه وارد ونزوئلا شده و قرار است تیم فنی ایرانی  در روزهای آینده به این کشور اعزام شده و توان فنی آن ها را مورد بررسی قرار دهند همچنین از آنجا که ونزوئلا تحریم است نیاز به سرمایه در گردش داشت که این سرمایه در تهران تامین می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: بسیاری از کارخانه‌های کاغذ ما نیاز به چوب ندارند و از ضایعات یا نیشکر جنوب بهره می‌برند لذا دانش فنی تولید کاغذ را داریم.

به گزارش آنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با این امکانی که در ونزوئلا فراهم شده، تلاش می‌شود در کوتاه ترین زمان کارخانه کاغذسازی در ونزوئلا به بهره برداری برسد، ضمن اینکه امکان خوبی را در کشورهای منطقه برای بازار آن داریم، همچنین می‌توانیم بخشی از نیاز داخلی به کاغذ را از این محل تهیه کنیم.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *