اخبار عمومی

موانع صادرات کاغذ باید برداشته شود

ششمین نمایشگاه کاغذ و مقوا با حضور بیش از 110 شرکت داخلی و خارجی افتتاح شد، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از توانمندی‌های داخلی ازجمله ویژگی‌های این رویداد به شمار می‌آید.

 

ششمین نمایشگاه کاغذ و مقوا با حضور بیش از 110 شرکت داخلی و خارجی افتتاح شد، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از توانمندی‌های داخلی ازجمله ویژگی‌های این رویداد به شمار می‌آید.

در نمایشگاه امسال بخش ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها اختصاص داده شده تا این شرکت‌ها بتوانند جدیدترین خدمات و فعالیت‌های نوآورانه خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند،همچنین مجموعه‌ای از ماشین‌آلات و دستگا‌ه‌های حوزه کاغذ و صنایع وابسته به نمایش درآمده است.

تاکید وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف

مدیرکل دفتر صنایع سلولزی وزارت صمت در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: اتفاق مهم در حوزه تجارت داخلی و خارجی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با حضور فعالان این حوزه است. مساله‌ای که دردو سال اخیر به‌عنوان سیاست‌گذاری وزارت صمت به شمار می‌آید، این است که تراز تجاری را به سمت مثبت ببریم.

منا ابروفراخ افزود: برای اینکه چنین اهدافی را تحقق دهیم، لازم است، بتوانیم زنجیره صنعت را در کنار هم قرار دهیم، نواقص را برطرف کنیم و در این زنجیره بتوانیم قیمت تمام‌ شده را با هزینه‌های بهتر، همچنین محصولاتی با کیفیت بالاتر، مدیریت کنیم تا قابلیت رقابت داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه‌های تخصصی مرتبط با حوزه چاپ و نشر همواره برای وزارت صنعت معدن و تجارت، اهمیت زیادی دارند، ادامه داد: این نمایشگاه‌های تخصصی یک رویداد پایه‌ای و بنیادین است که در سایر صنایع هم اثرگذار می‌گذارند؛ هرچه در این حوزه، ارتقای دانش و توانمندی بیشتری داشته باشیم، در بقیه محصولات و کالاهای صادراتی هم اثرگذاری بهتری خواهیم داشت.

ابروفراخ ادامه داد: حضور قوی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده، بخش عمده زنجیره و تولیدکنندگان در این رویداد نشان می‌دهد که همه واحدها و تولیدکننده‌ها به این سمت می‌روند که شرایط جدید را برای تولیدات جدید و باکیفیت مهیا کنند.

به گزارش ایبنا، مدیرکل دفتر صنایع سلولزی وزارت صمت  با اشاره به شرایط خوب تولید گفت: این بدان معنا نیست که کمبود نداریم و تامین منابع ارزی با تاخیر همراه نبوده اما این مسائل مانع اصلی برای کاهش نبودند و در خیلی از حوزه‌ها ازجمله کاغذ بسته‌بندی، ظرفیت تولید یک‌میلیون تُن در سال داشتم که نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد این ظرفیت طی سه‌ماه گذشته نسبت به مدت مشابه رشد داشته است؛ انتظاری که داریم و فکر می‌کنیم باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم این است که موانع صادراتی برداشته شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *