اخبار عمومیاخبار ویژهتله تایپ

کارت‌های دولتی در کارت ملی تجمیع می‌شود

کمیسیون تلفیق برنامه پنجساله هفتم توسعه مصوب کرد که سازمان ثبت احوال کشور تمام اطلاعات هویتی و شناسنامه‌ای افراد را در کارت ملی تجمیع کند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم توسعه با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در رابطه با استفاده از فناوری اطلاعات در برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که تمامی اطلاعات هویتی در کارت ملی افراد تجمیع شود، همچنین طبق مصوبه کمیسیون باید به مرور و طی 5 سال آینده شناسنامه‌ها حذف شده و کارت ملی جایگزین شناسنامه‌ها شود.

جعفر قادری ادامه داد: طبق بند دیگری از مصوبه کمیسیون، مرجع نگهداری آدرس افراد و کد پستی شخص حقیقی ثبت احوال است، بنابراین اگر فردی خواست به آدرس افراد مطلبی را منعکس کند، باید این آدرس را از ثبت احوال بگیرد و ثبت احوال ملاک عمل است.

وی با اشاره به مصوبات دیگر کمیسیون اضافه کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق هر فردی که به سن قانونی رسید باید شماره موبایلی را معرفی کند تا تمام اطلاعات مربوط به ابلاغ قضایی و تمامی مسائل از این دست به این شماره پیامک شود. تمام موارد مصوب شده در  موضوع فناوری اطلاعات در قالب یک پیشنهاد مطرح شد که نهایتا این پیشنهاد با موافقت کمیسیون تلفیق مواجه شد.

احراز هویتی افراد با کارت ملی هوشمند

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم نیز نیز در تشریح این مصوبه گفت: کمیسیون  ایجاد کارت هوشمند ملی را مورد بررسی قرار داد و پیرو این ماده واحده که به تصویب کمیسیون رسید، دولت و وزارت صمت مکلف شدند تا با کمک وزارت ارتباطات موضوع کارت هوشمند ملی را نهایی کنند، همچنین کمیسیون همه دستگاه‌ها را مکلف کرد تا خدمات خود را به این کارت متصل کنند.

محسن زنگنه افزود: عملاً در این فرآیند یک کارت، حاوی اطلاعات همه مردم خواهد شد تا همه خدمات آنها بر روی این کارت سوار شود. همچنین این کارت به یک شماره تلفن همراه متصل شده و کلیه استعلامات و کلیه ارتباطات دولت و دستگاه ها با فرد از طریق این شماره انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی گفت: همچنین یک آدرس هم به این شماره تلفن متصل شده و عملاً این کارت ملی هوشمند دربرگیرنده همه اطلاعات و نیازهای فرد خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *