اخبار عمومیاخبار ویژه

مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران برگزار شد

نشست مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران برای دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال 1401به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران برگزار و در آن صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ تصویب شد.

نشست مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملی ایران به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی  و ‏با ‏حضور محمد جواد شریف زاده معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران و همچنین اکثریت اعضا و نمایندگان اعضای مجمع از سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد، وزارت صمت، وزارت رفاه و سازمان حسابرسی کل کشور برگزار شد.

بانک ملی ایران در مسیر درست و مطلوبی است

در  این نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عملکرد بسیار خوب و قابل دفاع بانک ملی ایران در سال گذشته گفت: عملکرد بانک با توجه به آمار و گزارش‌ها در دو سال اخیر به ویژه در سال گذشته نشان می‌دهد رشد قابل توجهی را در تمامی شاخصه‌ها از خود بجا گذاشته است که این موضوع جای تقدیر و تشکر از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره، کارکنان و حسابرسان بانک ملی را دارد.

سید احسان خاندوزی افزود: شواهد نشان می‌دهد در دوره مدیریت جدید، بانک در نظام بانکی با توجه به رعایت انضباط مالی و هدف گذاری‌های صورت گرفته به جایگاه اصلی خود باز خواهد گشت.

وی با بیان اینکه بانک ملی ایران یک نهاد پر افتخار است اضافه کرد: راهبردها و چشم انداز بانک در مسیر درست و اصولی پیش می‌رود و از استحکام خوبی برخوردار است، با توجه به این موضوع امسال با یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و تدابیر ویژه می‌توان ناترازی بانک را کاهش داد و به ثبات رسید که با توجه به توان مدیریت جدید این موضوع دور از انتظار نیست.

خاندوزی با تاکید بر نظارت و رسیدگی به امور شرکت‌های تابعه بانک گفت: لازم است به سرعت مولدسازی دارایی‌ها سرعت گرفته و واگذاری بنگاه‌های اقتصادی در اولویت باشد. بانک ملی ایران در نظام بانکی بازی‌ساز است از همین رو با حرکت بانک در حوزه واگذاری دارایی‌ها شاهد حرکت سایر بانک‌ها نیز در این مسیر خواهیم بود.

وزیر اقتصاد و دارایی خواستار ورود بانک به حوزه سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیربنایی و روبنایی کشور شد و افزود: هدایت منابع بانک در مسیر توسعه و پیشرفت کشور  اهمیت بسیاری دارد، همچنین لازم است بانک ملی ایران  در حوزه ارائه تسهیلات غیر حضوری در نظام بانکی در رتبه نخست باشد.

خاندوزی یادآور شد: با برنامه‌ریزی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و توان بانک لازم است که حوزه بین‌الملل بانک بیش از پیش ارتقاء یابد تا همانند گذشته عنوان الگوی نظام بانکی شناخته شود.

 موتور زیان‌دهی بانک ملی متوقف شد

در ادامه نشست مدیرعامل بانک ملی ایران به توقف موتور زیان‌دهی بانک اشاره کرد و گفت: سال گذشته با تکیه بر حمایت‌های وزارت اقتصاد و با تلاش همکاران توانستیم یک درصد از سهم بازار را کسب کرده و بانک را بعد از چند سال به سودهی برسانیم.

ابوالفضل نجارزاده افزود: امسال نیز مصمم هستیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همت مضاعف همکاران، هدف گذاری بانک را در حوزه کسب سهم از بازار به دو درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج همت وصول مطالبات داشتیم ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی و تکالیف موجود باید این رقم دو همت بود که با سعی و تلاش همکاران در بانک به پنج همت رسید.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این جلسه گزارشی از عملکرد وضعیت شاخص‌های بانک، فعالیت‌ها، همچنین وضعیت مالی و عملیاتی بانک در سال 1401، به اعضای مجمع ارائه شد و در پایان صورت‌های مالی بانک به تصویب رسید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *