اخبار عمومیتله تایپ

رئیس‌جمهور : یک گام تا خودکفایی در تولید کاغذ داریم

رئیس‌جمهور در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت با اشاره به افزایش تولید کاغذ در دولت سیزدهم گفت: عدد و رقم نشان می‌دهد تولید چند برابر شده و اگر یک گام دیگر برداریم به خودکفایی در حوزه کاغذ خواهیم رسید.

سومین نشست خبری سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، سه‌شنبه (7 شهریورماه) با رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، رئیس‌جمهور در این نشست درباره خودکفایی در حوزه کاغذ با بیان اینکه قیمت کتاب بیشتر به قیمت کاغذ برمی‌گردد، گفت: حتما می‌توانیم در تولید کاغذ خودکفا شویم چون زمینه‌هایی برای خودکفایی داریم تا به کشور کاغذ وارد نکنیم.

وی افزود: بیشترین مصرف کاغذ در کتاب‌های درسی، روزنامه‌ها و کتاب است، درگذشته میزان تولید کاغذ در کشور قابل قبول نبود اما در این دولت تولید این محصول افزایش چشمگیری پیدا کرده  و  بخش بزرگی از کتاب‌های درسی با کاغذ تولید داخل چاپ و توزیع می‌شود که موفقیت بزرگی است.

رئیسی با بیان اینکه باید این مسیر را باید ادامه بدهیم، گفت: خودکفا شدن در تولید کاغذ کاملا دست‌یافتنی است  و گام‌هایی که تاکنون برداشتیم برای خودکفایی بوده است، عدد و رقم نشان می‌دهد تولید چند برابر شده و اگر یک گام دیگر برداریم به خودکفایی در حوزه کاغذ کاملا خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: آنچه که مقام معظم رهبری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرمودند به‌ عنوان یک دستور و خواسته کاملا قابل تحقق است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در تعامل و همکاری با وزارت صمت و سایر بخش‌ها این مسئله را دنبال می‌کند.

رئیس‌جمهور در پایان صحبت‌های خود، گفت: به همه کسانی که دغدغه‌های فرهنگی دارند، عرض می‌کنم ان‌شاالله به‌زودی در تولید کاغذ در کشور به خودکفایی خواهیم رسید، روزنه‌های این مساله پیدا شده و به‌زودی به شما خواهیم گفت در تولید کاغذ در کشور خودکفا شدیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *