اخبار عمومی

کاهش قیمت کاغذ تا چه زمانی ادامه دارد؟

در پی واردات و تخصیص ارز نیمایی به کاغذ، شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار هستیم. بر همین اساس قیمت هر بند کاغذ تحریر ۱۰۰ در ۷۰  به یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و کاغذ تحریر ۶۰ در ۹۰ نیز از بندی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بندی یک میلیون و ۱۰ هزار تومان رسیده است.

یک کارشناس بازار کاغذ با بیان این‌که قیمت در حال کاهش است گفت: کاغذهای وارداتی به بازار رسیده و در حال حاضر نیز قیمت روند نزولی پیدا کرده است. قیمت هر بند کاغذ تحریر ۱۰۰ در ۷۰ به یک میلیون ۳۴۰ هزار تومان و هربند کاغذ ۶۰ در ۹۰ نیز به یک میلیون و ۱۰ هزار تومان رسیده است. اگر قیمت به همین منوال کاهشی باشد احتمال می‌دهیم به نرخ ۹۰۰ هزار تومان برسد.

محسن قدبیگی ادامه داد: جنس‌های خریداری شده توسط تجار با ارز نیمایی ۴۲ هزارتومانی کم‌کم دارد به بازار می‌رسد، اما برخی از تجار نیز با ارز آزاد کاغذ وارد کرده‌اند،این تجار کاغذ را نگه می‌دارند تا گران شود و بعد بفروشند که ضرر نکنند.

به گزارش فارس، این کارشناس بازار کاغذ گفت: کاهش قیمت تا اواسط شهریور ادامه دارد، اما بعد از آن که دفترسازان شروع به تولید می‌کنند و مصرف کاغذ افزایش پیدا می‌کند قیمت نیز روندی صعودی خواهد داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *