اخبار عمومیاخبار ویژه

مدیرعامل بانک ملی ایران: ما بانکداریم نه بنگاه‌دار

مدیرعامل بانک ملی ایران در همایش ارزیابی عملکرد شرکت‌های تابعه بانک با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های دولت و بانک در مسیر خروج از بنگاه‌داری، واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانک قدم برمی‌داریم، گفت: خروج از بنگاه‌داری و واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانک در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال این هدف با سرعت بیشتری محقق شود.

ابوالفضل نجارزاده با بیان این که برآیند اقدامات و عملکرد بانک باید موجب خلق بنگاه شود، افزود: پرداختن به بانکداری به جای بنگاه‌داری به عنوان یک استراتژی، اقدامی است که بانک ملی ایران آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و همه شرکت‌های بانک در راستای عملیات بانکداری و منطبق بر رویه و چارچوب‌های بانک هستند و باید از این سیاست تمکین کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک ملی ایران 53 میلیون مشتری دارد ادامه داد: بانک ملی ایران با عملکرد درست، مطلوب و کسب موفقیت‌های جدید باید پاسخگوی دولت و آحاد جامعه به عنوان اصلی‌ترین سهامداران بانک باشد.

نجارزاده با تاکید بر این نکته که مدل ارزشیابی شرکت‌های تابعه باید بهبود و تقویت شود، گفت: لازم است ارزیابی عملکرد شرکت‌های تابعه بانک طی یک دوره با شرایط و چارچوبی خاص برگزار شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: ما بانکداریم نه بنگاهدار، هر مدیری که دربدنه بانک ملی ایران و شرکت‌های تابعه در برابر واگذاری مقاومت کند برکنار خواهد شد؛ وقتی به ما مسئولیتی واگذار می‌شود انتظار می‌رود بر طبق قواعد و وظایفی که تکلیف شده، قدم برداریم.

نجارزاده با بیان این مطلب که انضباط مالی در تمامی بخش‌های بانک با اهمیت است و این سیاست باید سرلوحه تمام  امور شرکت های تابعه باشد، افزود: با توجه به تدوین راهبردها و سیاست‌های بانک، انضباط مالی در تمامی شرکت‌های بانک یک رکن اصلی است و تمرکز حساب‌های شرکت‌های تابعه در بانک ملی ایران یک ضرورت است.

وی با تاکید بر این که خروج از بنگاه داری براساس سیاست های دولت و اهداف بانک صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با یک ریل‌گذاری جدید در بانک باید در مسیر خلق بنگاه حرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، نجارزاده یادآور شد: بنگاه داری وظیفه بانک نیست، بلکه بانک باید بنگاه خلق کند و سپس آن را در اختیار مدیران بنگاه‌های اقتصادی متخصص قرار دهد تا زمینه رشد اقتصادی، رونق تولید و اشتغالزایی در کشور فراهم شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *